McDonald’s Valentijn

Campaign Objectives

Target audience:
Potential customers 1km around the 42 McDelivery restaurants
Objectives:
objectifs com : brands awareness est le premier objectif
objectifs business : conversion, drive sales of McDelivery restaurants

Strategy & Execution

Avec une chouette carte postale McDo fait connaître son système de delivery avec uber eats et permet aux clients d’obtenir 10€ de réduction
McDo entend donc, en période de corona, rester top of mind et pour cela le courrier est un excellent moyen
Campagne complémentaire on et offline : distripost + online (facebook, instagram)

Reason Best Practice

Avec les mesures du gouvernement pour endiguer le corona, les McDonalds ont dû fermer leurs portes. Mcdo a heureusement pu continuer grâce au pick up et au delivery.

Campaign Results
–  McDonald’s stores saw an average uplift of +15% in trips vs the previous four weeks and +21% in sales.
–  17,3% of orders with the promocode were first time eaters (that had never ordered via Uber Eats before)
–  The campaign was a great success in building awareness of both brands and driving incremental trips and sales.